Surat Pekeliling


campaign image campaign image campaign image campaign image



They Read

Friday, April 26, 2013

terima kasih Mak!


pengalaman bersalin ni tak semua orang bole rasa nikmatnya kan?
mcmane sakitnya nak selamatkan nyawa anak tu agar dpt dilahirkan kedua ni?
dan rasa teruja selepas anak tu lahir?hanya ibu yang rasa
Paling rugi kalau bersalin cucuk2 sume tu agar tak rasa apa masa beranak tu
Sbb tkot sakit?ishh..rugi tu...

Sori buat ibu2 yg terpaksa melalui pembedahan kerana terpaksa
Yela,demi keselamatan ibu dan anak,mungkin.
Itu cerita lain

Tapi kenapa para ibu ni kite kena hargai?
kenapa orang kata proses melahirkan anak ni ibarat mempertaruhkan nyawa dia?
tgk saja gambar bawah ni..
Ade ke sapa2 yg sanggup diri kene potong cmni??
oucchhh..tgk je dh nyilu!
yg lelaki, ape komen?sanggup x?

waaahh..scary kan?
tp itula yg dilalui sesetengah para ibu yang kite kenal
melahirkan anak secara normal
memang la tanpa sedar je doc dh potong daging kte
Sbb melahirkan anak yg lebih besar dr tempat nk kuar tu,rs nye mesti la sakit tak terlawankan??
Ketahanan wanita semasa melahirkan tu Allah bg berkali ganda dr sakit2 yg lain
sebab tu org kata wanita lebih mampu menahan kesakitan dr para lelaki!
HEHE.jangan marah haa

Walaupun gmbr2 dan video2 berkaitan orang bersalin ni banyal yang nampak mengerikan, tapi tak sedikit pun merosakkan keinginan saya utk merasainya.
I mean, ppuan mana xnak experience pengalaman mengandung? melahirkan?
sebelum kawin mgkn  ada yg mampu bercakap besar "taknak" or "tak berani" tp once dh kahwin nnt naluri keibuan pun bertambah serta merta,tgk la ;)

so kite sebagai anak, fahamilah pengorbanan seorang ibu dan bapa
Kite taktau ape yg mereka lakukan sebelum keberadaan kte dalam dunia ni
ape persediaan mereka?
adakah terlalu mudah mereka mendapatkan kte?
atau banyak cabaran yang mereka hadapi demi menyelamatkan kte ke dunia ini?

hargailah mereka sebelum terlambat
What u give,u will get it back
so, appreciate them!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...